tisdag 2 september 2008

Skådisar som är lika som bär, det rimmade nästan!

Jag såg en film igår som gjorde intryck på mig. Den heter Scorched och utspelar sig i Sydney under julen 2013. Det har inte regnat på 247 dagar och dammnivåerna är extremt låga. Då slår blixten ner och startar bushfires runt om i Sydneys förorter.

En välgjord film om ett stort problem här i Australien, torkan, och den eviga jakten på vatten. I filmen visades riktiga klipp från de svåra bränderna som rasade under julen 2001 vilket gjorde den ännu mer verklighetstrogen. En skådespelare i filmen verkade väldigt bekant och när jag såg henne i tidningen idag insåg jag att det var en yttepytteyngre version av Huskorset!

Huskorset, som också hon är skådis, är en av många bra bloggare som jag har tittat in hos i smyg. Men nu har hon hamnat i min länklista, jag är ju ändå där och hänger varje dag. Hos henne hittar man Filmstjärnor, shetlandsponnys, bra instruktionsfilmer om getingar och potatispåsöppning och schyssta hattar. Helt oumbärlig helt enkelt!

Lika som bär: Kathryn Beck....


....och Huskorset!


2 kommentarer:

Huskorset sa...

Haha - WOW! Vicken trevlig reklam för petite MOI och vad otroligt najs att ha en 16 år yngre lookalike...;)

aussiekicki sa...

You´re welcome!