tisdag 2 september 2008

Amöbaminne AB

Jag äter Doxycyklin för min Borrelia.
Läkaren, apoteket och Fass påpekade noga att man ska undvika solljus när man äter Doxycyklin. Lite komiskt med tanke på var jag befinner mig.... i landet utan ozonskikt.
Men, men, tror ni jag kom ihåg detta när jag satt i lekparken fem timmar och gonade mig i den starka vårsolen?

Nehej.

Undrar om mitt ansikte kommer ramla av?

Ur Fass: På grund av risken för allergiska hudreaktioner bör du undvika solning, även solning i solarier, under behandlingstiden och ytterligare minst 5 dygn efter det att behandlingen har avslutats.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Jag tror inte att du behöver oroa dig om du inte har fått allergiska utslag än. Men håll dig i skuggan i fortsättningen och titta bara på solen!

aussiekicki sa...

Ja, du har antagligen rätt. Jag var lite varm i ansiktet när jag kom hem och kom på att jag inte skulle vara i solen så mycket. Så dags så....