lördag 13 september 2008

Maroubra beach

Idag kom sommaren och hälsade på med sol och 31 grader varmt. Maken och barnen tog stridsvagnen ner till Maroubra beach. Jag sov efter att ha tillbringat drygt halva natten på porslinstronen.
Det finns, förutom en trevlig strand, en lekplats som killarna röjde järnet på. När Elias gastade lite väl mycket bad maken honom att dämpa sig lite.

Svaret från Elias kom blixtsnabbt:

Yada, yada, yada.....

Undrar om man tycker att det är lika gulligt och roligt om tio år?



8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det bor en aussie i din grabb! Här är ju shhh ett skällsord. :)

aussiekicki sa...

Hahahahahaha!!!!
Spot on!

Anonym sa...

Åh, Maroubra Beach.
Det var där jag "bodde" med min dåvarande pojkvän.
Många trevliga minnen.
Ett tips om ni åker dit igen, gå och köp pajerna som de gör i en äffär längst efter "storgatan". Mums! Saknar dem ännu!

Kram på er!

Marianne sa...

Men! Inte magen OCKSÅ! Ni skulle bli FRISKA hela högen sa jag ju!

aussiekicki sa...

Jess: Ja det verkade vara en jättefin strand. Stämmer det att det är en av Sydneys farligaste stränder med starka strömmar?
Menar du de klassiska aussiepajerna? Jag är inte helt galen i dem. :-)

Marianne: Haha, tack ska du ha! Ibland kajkar min mage ihop utan att jag egentligen är sjuk. Kram!!!

Anonym sa...

Hmm...vet inte om det är en av Sydneys farligaste men när jag var där och provsurfade med en kompis så var jag HELT slut efter bara ett par minuter och vi hade bara vatten till midjan och höll oss till ett lugnt område. Så starka var då strömmarna! Huga!

Jo, jag ÄLSKADE pajen med bacon och ost. :D
Men det tog ett tag tills jag kom in i pajätandet! :)

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Tyckte först det stod Marabou beach och blev omedelbart sugen på choklad! :)

aussiekicki sa...

Anna: Åhh jag med! Schweitzernöt.... Dregel, dregel...