söndag 14 september 2008

Ett år och nio dagar!

Jag har ju alldeles glömt bort att fira bloggens födelsedag!
Den 5 september hade jag bloggat i ett år. Det har varit riktigt kul med bloggandet. Jag hade nog inte kunnat ana att det skulle vara så givande med en blogg. Jag har fått cyberkompisar som jag verkligen uppskattar och som har varit ett stort stöd, speciellt de dagar som har känts tunga.

Jag har ungefär 50-60 läsare per dag varav knappt 40 som återkommer. En del känner mig IRL (hej, hej Eva!) och jag tror att det är fler som hittat hit som nog känner mig privat. Jag tycker det är jätteroligt med er läsare och förundras över att någon vill läsa mina funderingar.

Jag skulle bli jätteglad om ni skulle vilja lämna ett litet avtryck och berätta lite om vilka ni är och vad ni gillar att läsa!

16 kommentarer:

Marianne sa...

GRATTIS på födelsedagen!

Visst är det fantastiskt med bloggen, helt otroligt. Jag anade inte heller att det skulle bli så här roligt och givande och att man skulle få nya vänner runt om på jorden! Helt otroligt!

Jag gillar att läsa allt du skriver. Kan nog inte komma på någonting jag inte har gillat!

Anonym sa...

GRATTIS till bloggen på dess ettårsdag!!

Jag minns ännu det första inlägget som jag läste på din blogg.
Det om grabben som du kallat prakarel för att han hänvisade till dig som slyna!
Efter att ha läst detta förstod jag att du är en tjej helt i min egen smak och hur rätt jag fick!

Gillar att läsa din blogg och hoppas att du fortsätter fastän ni kommer att flytta tillbaka till Sverige.

KRAM!

Anonym sa...

Praktarsel ska det ju stå. Vad hände med bokstäverna?! :D

Saltistjejen sa...

Å GRATTIS!!!!
Visst är det underbart med bloggen och alla nya vänner man faktiskt träffat via den. De flesta har jag aldrig träffar IRL, men ni känns ändå som mina vänner!
Å det skulle vara så oerhärt roligt att få träffa dig och din familj någongång "på riktigt"!! :-)
Och kasnke kan det bli av eftersom ni ju flyttar till mina gamla "hemtrakter" när ni kommer till Sverige.
Så kanske ngt av våra Sverigebseök i framtiden...
Stor Kram och hoppas du fortsätter blogga även i Sverige!

Petra sa...

Grattis pa fodelsedagen! Ja, jag laser ju saklart eftersom att vi ar tillfalliga landskamrater. Dels ar det skoj att folja en annan svenskas blogg och liv i Sydney - uppfattningar och erfarenheter om allt mojligt... Och dels verkar du jattesot dessutom!

Anonym sa...

Grattis på ettårsdagen!

aussiekicki sa...

Marianne: Ja jag tycker det är helt fantastiskt med alla härliga människor som man pratar med via bloggen. Jag blev lite tårögd när jag läst om Annikas bloggträffar nu i sommar. Jag hoppas verkligen att kunna träffa några bloggare så småningom! Kul att du gillar det jag skriver!

Jess: Tack! Haha, ja den killen hoppas jag tänker sig för nästa gång han är utomlands! Jag har en känsla av att du och jag har rätt lika humor! Eller hur! Kram!

Saltis: Vet du att det skulle vara helt fantastiskt roligt! Speciellt som vi verkar trampa samma ställen! Klart vi ska ses!

Coolchiq: Tack, vad snäll du är!Kul att du gillar bloggen! Jag läste hos dig att du planerar bröllop! Det är få saker som är så roligt som att gifta sig!

Matilda: Tack!!

Petchie75 sa...

Grattis grattis!! Jag kommer också ihåg det där inlägget som Jess skrev om ;-) Vet faktiskt inte hur jag hittade till din blogg men jag gillar verkligen allt du skriver om - roligt, sorgligt, vardagsliv och resor!!
Ska bli intressant att läsa om hur ni acklimatiserar er tillbaka till Sverige så småningom.
Kram!

aussiekicki sa...

Petra: Tack!!! Haha, det där praktarslet verkar ha gjort intryck på er! ;-)
Ja det är en salig blandning här på bloggen ibland :-) men den representerar nog mig ganska bra. Jag är lite upp och ner och rörig för det mesta ;-)!
Det ska verkligen bli intressant och se hur det blir när vi kommer hem. Jag svär nog i mars när jag fryser och mörkret ligger kompakt! ;-)
Kram!!!

Annika sa...

Grattis bloggvän!! Så roligt! Visst är det jätteroligt med bloggen. Den har verkligen öppnat en ny värld och gett en många fina bloggvänner.
Jag gillar att läsa din blogg om livet down under. Läser både din och Matildas och Silverfiskens (ibland).
Och snart åker ni hem...ser fram emot att läsa om livet där också.

Kramar!!!

aussiekicki sa...

Annika: Tack vännen!! Jag är helt förundrad över bloggsfären och är så glad över alla nya bekantskaper! Kul at du gillar att läsa mitt svammel ;-)! Det ska bli intressant och se hur det blir med bloggandet när vi flyttar hemåt igen. Kramar!!!

Anna, Fair and True sa...

Jag tror jag också firar min bloggs födelsedag den här månaden! Måste kolla. Men tror det var 4 år sedan snart. Men sedan skrev jag knappt någonting förrän våren 2005 igen så egentligen är det nog 2005 som räknas för mig.

Grattis på 1-årsdagen!

aussiekicki sa...

Anna: Wow! För fyra år sedan visste jag knappt vad en blogg var!

Anna, Fair and True sa...

:) Jag hade börjat läsa en del bloggar då, mest politiska, men sedan börjat en kompis (amerikan) blogga och då ville inte jag vara sämre! Men som sagt, kom egentligen igång på riktigt några månader sedan, så 2005.

Lullun sa...

Ja, nu är jag ju lite extra sen här, då jag haft så fult upp med jobb och annat. Men ett stort GRATTIS från Grönland. Säger som Marianne; har inte upptäckt något på bloggen som jag inte gillat. en bra blandning och underbar humor! :-)

aussiekicki sa...

Anna: Imponerande!

Lullun: Tack!! Vad glad jag blir! Kram!!