onsdag 23 januari 2008

Tortyroffer

Jag är lite öm idag. Och trött. Mest trött tror jag. Hur kan man bli så trött av att vara hemmafru?
Igår kväll var vi i Centennial Park och träffade favvogrannarna och en kompis som är utbildad tortyrdominatrix, en annan titel är personlig tränare. Därav ömheten.

Hon körde cirkelträning kombinerat med lite löpning i en dryg timma. Alla utom jag är hyfsat vältränade, jag har inte ens sprungit till bussen på drygt fem år. Men jag kämpade på men behöver nog skaffa en rejäl sportBH om jag inte ska få blåtiror.

Kvällen var riktigt skön med kvällssol och ca 21 grader varmt. Barnen lekte tillsammans och dominatrixens vovve jagade tennisbollar som vi turades om att kasta. Det kändes väldigt harmoniskt att träna så här utomhus tillsammans med barnen, det var första gången men absolut inte sista.

Ska bara vila lite först. Och köpa ny bh.

5 kommentarer:

Fröken L sa...

Cenntenial Park är jätte mysigt. När jag bodde i Sydney körde de utomhusbio där på fredagskvällarna. Träning ja, det är ett kapitel för sig. Och det blir ju inte lättare med åren...
Kram Dila

Saring sa...

Impad! Själv är jag mest.. sladderdegig i konsistensen. Låg densitet på något vis. Skulle kanske behöva en dominatrix, hmm.. Tanken har aldrig slagit mig förr, men nu kanske!

Kram

Anonym sa...

Oj, det låter som att du hade ett arbetspass som hette duga minsann.
Good on you!
Och jag förstår det där med att få en icke önskvärd patt i ögonen om bh:n inte är av sportyp. Kan man linda tuttarna hårt tro med gasbinda och uppnå samma resultat?
:D

Kram!

Anne sa...

Det låter som ett rätt rejält pass. Härligt kunna vara utomhus i en park och ta ut sig i friska luften. Skönt efteråt!
Är Sydneyluften fuktig och hög luftfuktighet eller är det mera torr värme?

aussiekicki sa...

Dila: Ja jag gillar verkligen Centennial. En oas. De kör fortfarande Moonlight cinemas på sommaren. vi ska försöka passa in en barnfilm hade vi tänkt.

Saring: Jag är väldigt sladdrig, speciellt magen som nog aldrig blir sig lik efter att ha kånkat tvillingar i 36 fulla veckor.... en dominatrix är en ypperlig ide. Funkar allra bäst på folk med vinnarskalle.

Jess: Japp, det fina i kråksången var att vi alla tränade tillsammans men utifrån våra egna förutsättningar. Det här med bh är ett gissel om man drar storlek över D kupa och inte har liljekullar som svävar av sig själva.

Anne: Det var en skön kväll som inte var så varm. Sydney på sommaren kan vara riktigt fuktig och varm. Nu har det varit ovanligt regnigt och svalt ett tag säger de som vet.