lördag 8 mars 2008

Svengelska

Två nya svengelska uttryck har vi skapat idag, jag och maken. Jag åt en hummer till lunch idag och maken lyckades kläcka följande till servitrisen: The humster looks really good!
Men det är ju självklart att Lobster och hummer ihop blir just, humster.

Jag pratade med vår nanny i telefon angående tider på måndag. Jag är medbjuden på en konsert med The Veronicas (ett tjejband som är rätt stora i Australien) på grannbarnens skola. Hon tyckte det lät urhäftigt och jag svarade: Yeah, its a really cool grej! Tänk er ordet grej med schysst Dolph Lundgren brytning....

Ibland känns det verkligen som om hjärnan tar semester!

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Du Kicki!! Det där md att blanda svenska och engelska ord i samma mening gör jag titt som tätt. OCH det vrjade kommanär jag varit här ett längre tag. Alltså det hände aldrig i början. Min teori är att hjärnan numer är så hemtam med engelskan att den inte alltid "gör skillnad" på språken. Alltså slinker det ibland in svenska ord när man pratar engelska utan att man själv tänker på det. Man upptäcker det för att den man pratar med tittar konstigt på en.
Jag har t o m ibland svarat på svenska till arbetskamrater på jobbet. Och inte förrän man ser att de ser helt oförstående ut så inser jag att "oj jag sa nog det där på svenska!".
Jättekonstigt! Men lite roligt också tycker jag. :-)

Anonym sa...

Ha,ha,ha...jag säger och skriver oftast en massa ord som man liksom tycker kan användas..:D
Min nässpray kallade jag snookie (efter snoken) och Tom tog efter.. :D
Jag skrev på ett gravidforum att jag kände "puffs" i magen. Puffar alltså men tydligen så var det ett bra ord att beskriva knuffar som en annan användare skrev.. :D
Ha,ha.. Ja man kan nog bidra med en hel del lustigheter.

Ha det gött!
Kram!