söndag 9 september 2007

Utmanad!

Voj, voj! Jag har blivit utmanad av Saring! Vi har blindtarmen, barnlöshetsbekymmer och det musikaliska (ja, lite ialla fall ;-))gemensamt!

Ok, here it comes, men först tar vi regolarna (som lilla T skulle ha sagt):

Reglerna: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg som innehåller åtta fakta eller vanor om en själv. I slutet av inlägget utmanar bloggaren fyra nya personer. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så att de vet att de har blivit utmanade.

1) Jag är hyggligt musikalisk och har spelat mandolin(var med i stans mandolinorkester), violin, cello (som är det vackraste instrument som finns), blockflöjt och gitarr. Var riktigt duktig på cello men tröttnade eftersom man inte kunde ligga på rygg i sängen och spela på den, vilket gick med mandolinen. Nu är det dock många år sedan jag spelade något alls. Jag har en storebror, som jag är omåttligt stolt över, som har en magisk sångröst samt är en skicklig gitarrist.

2) Jag tycker det är riktigt roligt med Jag-mötte-Lassie-historier. Mina två bästa är: En mycket god väns dotter går på samma dagis som en av Russel Crowes söner samt att jag har blivit permanentad av Pontus Kåmarks mamma. Den sista är jag riktigt stolt över!

3) Maken och jag var ofrivilligt barnlösa i tre år innan vår tvåmanskravall föddes i oktober 2003. Vi blev gravida på tredje IVF-försöket. Vi gjorde aldrig några FET eftersom inga embryon klarade frysen. Det var tre svåra och mörka år som förändrade mig. Vi har två embryon kvar i frysen som aldrig kommer att användas. Innan vi flyttade till Sydney ansökte vi till Socialstyrelsen om förlängd frystid, men fick avslag. Frystiden går ut i februari 2008 och vi befinner oss 2000 mil bort. Vi kunde inte göra några frysåterföringar innan vi åkte eftersom jag då skulle ha varit oförsäkrad genom graviditet och förlossning. Det kändes alldeles för otryggt så vi fick lov att avstå. Men jag måste tillstå att det känns märkligt att okända människor bestämmer över ens liv och eventuella framtida barn....

4) Jag är en saltlakrits narkoman. Absoluta favvogodiset uber alles är Pingvinlakritsen som bara går att köpa på Arlanda och på färjor. Har laddat upp med ett lager och hoppas att våra besökare, som börjar trilla in i november, ska langa lite.

5) Har alltid pysslat om skadade och sjuka djur sedan jag var barn. Otaliga är alla talgoxar och skator som jag har släpat hem till mamma och pappa. Det föll sig nog naturligt att jag skulle hamna i en omhändertagande bransch. Jag är sjuksköterska men är just nu tjänstledig då vi bor utomlands.

6) Jag är plastikopererad... Inga nya tuttar eller näsor eller något annat spännande utan min vänstra fot. Som fjortonåring klev jag ur en kanot och skar mig väldigt illa i foten på något i vattnet, vilket ledde till en plastikoperation två år senare.

7) En av mina sämsta och bästa egenskaper är min blåögdhet. Jag tror, med ytterst få undantag, gott om de flesta jag möter och har blivit besviken många gånger på andra människor. Å andra sidan så vill jag inte vara misstänksam när jag träffar på nya människor, fast jag har nog lärt mig lite under åren som har gått....

8) Jag är en riktigt latmask och är ruskigt bekväm. För mig finns det ingen som helst njutning i att springa, träna på gym eller gå på gympa. Däremot är jag en bollfantast och kan springa hur länge som helst efter en innebandyboll, fotboll eller volleyboll. Jag spelade t o m i en innefotbollsturnering i första ring på gymnasiet nyopererad pga blindtarmen. Har nog varit en hund i ett tidigare liv...

Härmed utmanar jag...... Hmmmm, ja vem då? Är ju ruskigt ny i bloggsammanhang och lite för blyg att utmana vilt främmande bloggare.

Inga kommentarer: