torsdag 13 september 2007

En dag vid havet


Idag är det en bättre dag. Igår hade jag två vänner över på lunch och det var jättetrevligt. Vi reflekterade över att det var den 11 september. Vad man gjorde den dagen sitter fastetsat i minnet. Jag var ledig från jobbet och stod hemma vid strykbrädan. Vi hade påbörjat vår infertilitetsutredning och jag var extra känslig så tårarna flödade ner för kinderna.

Två år senare låg Anna Lindh på operationsbordet efter överfallet på NK. Jag var höggravid med tvillingar och kunde inte sova. Jag satt uppe hela natten och bevakade nyheterna innan beskedet kom att hon inte hade överlevt. Otroligt sorgligt.

Idag har jag och barnen varit på stranden och tankat energi. Det är inte så varmt i vattnet ännu men det finns folk som faktiskt badar. Barnen har grävt i sanden och byggt sandslott. Jag har suttit på filten och läst min bok. Sedan har vi sprungit i vattnet och skrattat högt, alla tre. Det är något med havet som ger ro i själen och återställer batterierna. Det behövs ibland...


Inga kommentarer: