onsdag 5 september 2007

Mamma CV

Som småbarnförälder kan man ju lägga en del nya saker till sin CV. Idag är vi inomhus igen då ena sonen inte riktigt orkar med livet som snart 4-åring. Han har varit vissen ett tag efter en obehaglig närkontakt med styret på sparkcykeln. Det hela resulterade i tre dagar på sjukhus med röntgen på längden och tvären, dropp och sond i näsan. Efter detta har han haft lite svårt att äta och tillbringat all vaken tid på soffan.

Nu har han äntligen piggat på sig och äter igen men man märker att han inte orkar så mycket och blir som en våt fläck. Hans äldre bror, 1 h och 32 minuter äldre, tycker att det är bra segt nu. Han vill gärna ut och röja i en skog eller på en lekplats någonstans men det är inte riktigt läge just nu. På grund av detta uppkommer det en del konflikter här hemma.

Konflikthantering och medling mellan stridande parter står nu högt uppe på min CV. Som tvillingmamma, till två viljestarka och grymt envisa killar, känner jag mig just nu väldigt kvalificerad som fredsmäklare i Irak. Fast det får nog vänta lite, jag behövs ju här hemma...

Jag har även utvecklats till en synnerligen skicklig legobyggerska. Det har gått så långt att det inhandlas lego för åttaåringar för att jag ska få mitt lystmäte. Maken bara skakar på huvudet och undrar vem det handlas till egentligen....

Diktator är en annan titel som skulle kunna platsa i mitt CV. Låter antagligen hemskt, men man behöver lite Fuhrertakter när man tar sig runt till fots i Sydneytrafiken med två livliga, snart fyraåringar.

Nä, nu måste jag sluta. Måste medla lite.....

Inga kommentarer: