måndag 22 oktober 2007

Bushwalk


Vi tillbringade vår söndag i en nationalpark söder om Sydney. Vi hade tittat ut en bushwalk som var 4,5 km lång och skulle vara ganska enkel att gå. Det var väldigt roligt att få uppleva naturen på nära håll. I alla fall tyckte jag och maken det... Ena sonen brukar uppskatta att få gå i naturen medan den andre är mindre benägen.

Vi hade inte gått så långt innan protesterna började och som fortsatte hela rundan. Vi såg inte röken av något djurliv, antagligen eftersom vi var de mest högljudda bushvandrarna i området. Sista kilometern fick vi bära våra små maharadjor av och till, ganska svettigt....

Efter vår halvlyckade bushwalk åkte vi till en strand och svalkade av oss. Det var mer barnens melodi så i slutet var alla ganska nöjda med dagen. Väl hemma vid middagsbordet pratade vi om hur dagen hade varit.

Jag: Var det roligt att gå i skogen?

Sonen: Nej det var det inte, INTE ALLS!

Jag: Men, hade du hellre suttit hemma och tittat på film hela dagen?

Sonen: JA! Mycket roligare!

Ja, han vet vad han vill i alla fall!

4 kommentarer:

Annika sa...

Haha...Roligare med film i soffan...
Jag tycker iallafall det såg ut som om ni hade en fin dag i bushen. Skulle gärna gått med er där.
Förresten, såg på Annes blogg att du har tvillingar, och jag ser det på bilderna här också...SÅ söta!! Själv är jag stolt storasyster till tvillingpojkar som fyller 35 den 30 okt. Åren går...jag minns när dom var sådär små! Aaaww....

aussiekicki sa...

Ja, vi hade en riktigt bra dag. Man får passa på att gå i bushen och skogarna nu innan det blir alldeles för varmt. Vi såg svedda stammar överallt efter bränder och de varnar just nu för stor brandfara. Då vill man inte vara på fel plats vid fel tidpunkt..

Ja vår tvåmanskravall är ganska go. De har blivit så stora! Har du sett bilder från deras födelsedag 4/10 när de var några dagar gamla?
Mina är ju tvåäggs, är dina bröder enäggs?

Mindi sa...

Häftigt! ;)

Kul kommentar utav sonen. ;)

Kramis
M I N D I

aussiekicki sa...

Ja, ibland har de svar på tal mina små rascals!