måndag 29 oktober 2007

Insomnia

Jag är trött idag. Tre nätter med minimalt med sömn, där går visst min gräns.
Natten till lördag vaknade vi av att ena sonen skrek att han måste kissa! Sedan kom han störtande och kräktes på toaletten tre gånger. Det var nog måste kräkas, han skrek, när han väckte oss.....
När vi sedan somnat om gick hisslarmet igång och väckte oss tre gånger. Gäsp!

Natten till söndagen var det väldigt många festprissar som höll igång nere på gatan. I timmar! Eftersom jag är en ganska timid svensk så avstod jag att gå ut och skrika på balkongen: Shut the #### up!
Fast jag kände för det....

I natt har det åskat och blåst så det knakat och tjutit i huset. Sonen dök upp igen och ville sova hos oss. Han tyckte det var läskigt med alla ljud. Synd bara att han har drömt en massa mardrömmar och suttit upp gråtandes, skrikandes fast sovandes i sängen ett antal gånger.

I natt vill jag sova... Zzzzzzzzzz....

2 kommentarer:

Fröken L sa...

Hittade hit av en slump. Som gammal Sydneybo är det roligt att läsa om era liv där nere. Det har man lärt sig att när man skaffar barn så förändras ens sömnrutiner rejält.
/Dila

aussiekicki sa...

Kul att du hittade hit! Ja, sovandes har verkligen förändrats sedan barnen kom. Iofs har vi haft tur med barn som oftast sover bra. Men ändå.... Trött blir man.