onsdag 31 oktober 2007

Det här med humor.....

Jag har upptäckt vissa saker med att blogga. Det här med humor tex. Den går inte alltid hem.
Jag föredrar underfundig humor. Slap-stick humor med paj i ansiktet och halkande på bananskal, det är inget jag tycker är roligt.

Jag gillar det mesta som Monty Python gjort. Ibland kan jag inte förklara vad jag tycker är roligt, det bara är det helt enkelt.
Jag kan driva med mig själv och berätta rätt utlämnande saker som folk kan skratta åt. Men ibland så går det inte hem.

Som i bloggvärlden, man får ibland kommentarer som ifrågasätter om man är helt normal. Jag antar att nyanserna i humorn går förlorad i skriven text. Men ändå... Fattar inte folk att man försöker vara lite rolig?

Eller så kanske det är så... Jag är inte helt normal...

3 kommentarer:

Petchie75 sa...

Jag tycker att dina inlägg är jätteroliga! Men visst är det så att vissa människor kan missförstå när man försöker vara ironisk eller sarkastisk i skriven form... Jag tycker iaf att du kan fortsätta att vara humoristisk på ditt sätt, jag gillar det!

aussiekicki sa...

Men tack! Nu blev jag glad!!!

Lullun sa...

Som jag skrev i min svarskommentar på min blogg för en stund sedan, skulle jag bara kolla en snabbis på din blogg, men just dina otroligt roliga inlägg håller kvar mig ännu. Helt underbart! :-) Men visst, känner verkligen igen mig; många förstår verkligen inte det där med ironiska & sarkatiska skämt - de två stora hörnstenarna i min personlighet. Att bo på Grönland där verkligen ingen förstår sig på ironi och sarkasm är därför många gånger en ren tortyr. Känner mig ibland som en total torrboll, eftersom jag inte kan skämta som jag brukar. Men det är turligt några grönländare som börjar lära sig (inklusive min kära andra halva... :-) ). Men bara börjar...